Grupprum på biblioteken

Du som är student eller anställd på Göteborgs universitet kan boka bibliotekens grupprum för grupparbete.

Boka grupprum

Använd ditt GU-konto för att logga in.

Så fungerar det att boka grupprum

Studenter och anställda på Göteborgs universitet kan boka bibliotekens grupprum. Grupprummen är avsedda för arbete i grupp, det vill säga minst två personer per rum.

Boka ett rum

Du kan boka grupprum upp till två veckor i förväg och högst två pass per dag. Ett pass är minst 30 minuter och max fyra timmar.

Totalt kan du boka fyra timmar per dag, och ha max tolv timmar bokade samtidigt. Om du bokat ett grupprum men inte använder det inom 30 minuter efter passets start kan rummet användas av en annan grupp.

Gör så här:

1. Logga in i bokningstjänsten med ditt GU-konto.
  2. Välj bibliotek och dag i kalendern.
  3. Välj ett rum och en tid, ange en signatur och bekräfta din bokning.
  4. Klart! Du behöver inte kvittera din bokning på något annat sätt. Om du bokat ett rum men inte använder det inom 30 minuter efter passets start kan rummet användas av annan grupp.

Avboka om du får förhinder

Det är många som vill använda bibliotekens grupprum. Avboka därför ditt bokade rum om du inte behöver använda det.

Avboka grupprum

Om grupprummen

Det finns runt 60 bokningsbara grupprum på Göteborgs universitetsbibliotek. Rummen finns på följande bibliotek:

Utrustning i grupprummen

Rummen har bord och stolar med plats för mellan fyra och åtta personer. De flesta av grupprummen är utrustade med en dator och en whiteboard. Vissa rum har en stor bildskärm som du kan koppla din dator till.

Kontakta oss om grupprum

Kontakta oss om du behöver hjälp med att använda bibliotekens grupprum.

• Beskriv din fråga