Fotoutställning om sällsynta diagnoser på Biomedicinska biblioteket

22 februari 2024

I syfte att uppmärksamma Sällsynta dagen anordnas utställningen Projekt Minea, där fotograf Julia Staf ställer ut sju bilder på barn med olika sällsynta diagnoser. Utställningen pågår mellan 26 februari och 1 mars.

På ljusblå bakgrund syns tre ritade händer i färgerna grön, rosa och blå som tillsammans bilder fler färger när de korsas.

Syftet med utställningen är att belysa barn med sällsynta diagnoser för att öka förståelsen. Julia Staf fotograferade samma barn redan för sju år sedan och har nu tagit nya bilder för att visa hur de ser ut idag.

Sällsynta dagen infaller på skottdagen den 29 februari i år. Utställningen anordnas av Göteborgs universitetsbibliotek i samarbete med Centrum för sällsynta diagnoser Väst

Mer information hittar du i kalendern på Göteborgs universitets webbplats.