Sitt kvar, bli klar! i Zoom

12 maj 2020

Tentatrubbel eller uppsatspanik? Saknar du andra att plugga med? På bibliotekets uppesittarkväll i Zoom kan du få hjälp med informationssökning, referenser, akademiskt språk. Du kan också passa på att plugga och distansfika med andra studenter

Sitt kvar, bli klar! i Zoom

Bibliotekarier och språkhandledare finns på plats i Zoom för att hjälpa dig med din uppsats eller ditt arbete. Använd länken https://gu-se.zoom.us/j/61344545541 för att ansluta till eventet som äger rum måndag 18 maj klockan 16-18.

Upplägg för kvällen:

Du ansluter till zoomeventet och hamnar direkt i ett väntrum och blir därifrån insläppt till mötet där du kan berätta vad du önskar hjälp med. I olika online-rum finns handledare som hjälper dig individuellt om du vill. Dessutom finns rum där du kan plugga med andra i tystnad eller mer socialt för en pratstund eller distansfika. Det går bra att lämna eventet och ansluta igen när du känner för det.

Välkommen måndag 18/5 klockan 16-18!

Sitt var, bli kvar! är ett samarbete med Universitetsbiblioteket, Enheten för akademiskt språk (ASK) och Pedagogsexmästeriets Pluggstuga.