Mer stöd till dina studenter

Utöver undervisningstillfällen på kurser och program erbjuder biblioteket flera kompletterande tjänster.

Digitala resurser

• Att söka, läsa och skriva - ett stöd för studenter i arbetet med såväl den första studieuppgiften som med uppsatsarbete.
  • Akademisk integritet - i Canvas finns två moduler om akademisk integritet med självrättande tester som du som lärare kan infoga i dina kurser.
  • Introduktion till universitetsbiblioteket - använd vår introduktionsmodul i Canvas i din kurs eller boka in grundläggande biblioteksintroduktion för dina studenter.

Öppna föreläsningar och workshops

Universitetsbiblioteket erbjuder öppna workshops och föreläsningar. Tipsa gärna dina studenter eller kollegor om dem.

Sökhandledning

Studenter kan alltid kontakta biblioteket med frågor kring informationssökning, källvärdering/källkritik och referenshantering på biblioteken och i våra kontaktkanaler.

handledning i biblioteket

Använd formuläret nedan för att komma i kontakt med bibliotekets undervisare.

• Beskriv din fråga