Bibliotekarien tipsar: Medici.tv för videostreaming av musik

19 mars 2024

Älskar du musik? Medici.tv är en plattform med strömmande opera- och balettföreställningar, klassiska konserter och jazz. Ofta rör det sig om direktsändningar från ansedda konserthus, operahus och festivaler.

Om resursen

Medici.tv är en databas för musikstudenter, liksom musikälskare i övrigt. Den erbjuder strömmande opera- och balettföreställningar, klassiska konserter och jazz. Ofta rör det sig om direktsändningar från ansedda konserthus, operahus och festivaler runt om i världen. Välrenommerade artister, ensembler och orkestrar medverkar. Här finns också dokumentärer, master classes och musiktävlingar.

Tillgänglighet

Som student eller anställd vid Göteborgs universitet kommer du åt universitetsbibliotekets databaser även hemifrån via bibliotekets databasssök. När du har kommit fram till databasen loggar du in med ditt GU-konto.

Till Medici.tv i bibliotekets databassök

Ämnesområde

Musik och litteratur.

Saknar du någon informationsresurs?

Vi tar gärna emot inköpsförslag på material och databaser som forskare, lärare och studenter vid Göteborgs universitet efterfrågar i vetenskapliga sammanhang.

Föreslå ett inköp till biblioteket

Kontakta biblioteket om du behöver hjälp

Behöver du hjälp att söka i Medici.tv eller någon annan databas? Du är alltid välkommen att kontakta universitetsbiblioteket. Vi hjälper dig antingen på plats i biblioteket eller via chatt, zoom, eller telefon.

Kontakta biblioteket

Som student, forskare eller doktorand vid Göteborgs universitet kan du få sökhandledning av en bibliotekarie. Forskare och doktorander kan även få utökat stöd inför systematiska litteraturöversikter.

Om bibliotekets sökhandledning