Vernissage på Studenternas galleri

24 januari 2023

2 februari är det invigning av en ny utställning i Studenternas galleri på Samhällsvetenskapliga biblioteket. Vårutställningen visar konst från åtta studenter och kommer att bjuda på en variation av uttryckssätt, material och tekniker.

Den 2 februari klockan 17-18 bjuder Samhällsvetenskapliga biblioteket in till vernissage. Utställare är studenterna Marisa Phuikhamphi, Tilda Ottosson, Ayla Arslan Walterssson, Hedvig Dillner, Eva-Karin Källén, Derya Bozcuk, Ebba Westermark, Seyan Abdou. Den som inte har möjlighet att komma på vernissagen har fler chanser att besöka utställningen som kommer att hänga uppe under hela vårterminen.

Om Studenternas galleri

– Tanken är att galleriet ska ge studenterna ett avbrott för reflektion och eftertanke och kanske också skapa nya intryck och tankar. Vi vill också att studentgalleriet ska bidra till känslan att biblioteket är studenternas, säger Elin Nord bibliotekarie på Samhällsvetenskapliga biblioteket.

Vill du ställa ut på Studenternas galleri?

Varje termin ska en ny utställning hängas i galleriet. Alla studenter registrerade vid Göteborgs universitet är välkomna att ansöka om att få ställa ut. Verken ska visa studentens privata konstnärliga verksamhet och inte vara kopplade till studierna.

Läs mer om Studenternas galleri och hur du kan anmäla intresse för att ställa ut

Välkommen på vernissage 2 februari klockan 17–18 på Samhällsvetenskapliga biblioteket, Föreningsgatan 20!

Verk av Marisa Phuikhamphi