Workshops i datahanteringsplaner online

17 april 2020

Under våren kommer universitets forskningsdatastöd erbjuda en online-presentation och två online-workshops i datahanteringsplaner.

Introduktion till datahanteringsplaner

En datahanteringsplan kan hjälpa dig att möta juridiska krav, såväl som öka effektiviteten i din forskning samt mycket annat. Vi går igenom fördelar, hur du kan nå dessa och vilket stöd som finns både på och utanför GU. Vi kommer också gemensamt öva med ett praktiskt exempel på hur en datahanteringsplan kan se ut.

Tid: 5 maj kl. 14:00 - 15:00

’Bring your own DMP 1’

Här välkomnar vi dig som inte hanterar personuppgifter i ditt forskningsdata. Syftet med workshopen är att du, med stöd och vägledning, ska få möjlighet att arbeta med din egen datahanteringsplan och ge feedback på andras. Du förväntas ta med ett utkast på datahanteringsplan att arbeta med under tillfället.

Tid: 12 maj kl. 14:00 - 17:00

’Bring your own DMP 2’

Här välkomnar vi dig som hanterar personuppgifter i ditt forskningsdata. Syftet med workshopen är att du, med stöd och vägledning, ska få möjlighet att arbeta med din egen datahanteringsplan och ge feedback på andras. Du förväntas ta med ett utkast på datahanteringsplan att arbeta med under tillfället.

Tid: 14 maj kl. 14:00 - 17:00
Plats: Zoom - du får en länk efter du anmält dig.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta universitets forskingsdatastöd på researchdata@gu.se